• logo
  • osnovna stranica
  • Odjel za sudsku dokumentaciju i edukaciju

    Idi na sadržaj
    BosanskiHrvatskiSrpskiСрпскиEnglish

    Mišljenje Konsultativnog Vijeća Evropskih Sudija (CCJE) broj 4

    05.02.2017.

    Mišljenje broj 4 Konsultativnog Vijeća Evropskih Sudija (CCJE) posvećeno je pitanjima početne obuke za sudije, kao i njihovog kontinuiranog stručnog usavršavanja na nacionalnom i Evropskom nivou.

    Prije svega, mišljenje govori o pravu na obuku i pravnom nivou na kojem to pravo treba da bude garantovano, organu nadležnom za obuku, programu početne obuke i potrebi da ova obuka bude obavezna, kontinuiranom stručnom usavršavanju sudija u toku njihove profesionalne karijere  i ocjeni obuke.

    U mišljenju se, između ostalog, ističe da je obuka od suštinskog značaja za objektivno, nepristrasno i kompetentno obavljanje sudijskih funkcija, kao i za zaštitu sudija od neprimjerenih utjecaja.

    Bez obzira na različitosti nacionalnih institucionalnih sistema i probleme koji se javljaju u određenim zemljama, na obuku treba gledati kao nešto što je od suštinske važnosti u smislu neophodnosti unapređenja ne samo znanja i vještina onih koji se nalaze u javnoj sudijskoj službi već i za samo funkcionisanje takve službe.

    Značaj obuke sudija se prepoznaje u medjunarodnim instrumentima kao što su Osnovni principi UN o nezavisnosti sudstva, usvojeni 1985, tekstovi Savjeta Evrope usvojeni 1994 (Preporuka No. R(94) 12 o nezavisnosti, efikasnosti i ulozi sudija) i 1998 (Evropska povelja o Zakonu o sudijama), a na to se poziva i u Mišljenju No. 1 CCJE-a, stav 11.

     

    Prikazana vijest je na:
    Obavijest o preuzimanju sadržaja
    Napomena: U slučaju preuzimanja vijesti istu preuzeti u integralnom obliku uz navođenje izvora informacije.
    8372 PREGLEDA
    Kopirano
    Povratak na vrh

    Mišljenje Konsultativnog Vijeća Evropskih Sudija (CCJE) broj 4

    05.02.2017.

    Mišljenje broj 4 Konsultativnog Vijeća Evropskih Sudija (CCJE) posvećeno je pitanjima početne obuke za sudije, kao i njihovog kontinuiranog stručnog usavršavanja na nacionalnom i Evropskom nivou.

    Prije svega, mišljenje govori o pravu na obuku i pravnom nivou na kojem to pravo treba da bude garantovano, organu nadležnom za obuku, programu početne obuke i potrebi da ova obuka bude obavezna, kontinuiranom stručnom usavršavanju sudija u toku njihove profesionalne karijere  i ocjeni obuke.

    U mišljenju se, između ostalog, ističe da je obuka od suštinskog značaja za objektivno, nepristrasno i kompetentno obavljanje sudijskih funkcija, kao i za zaštitu sudija od neprimjerenih utjecaja.

    Bez obzira na različitosti nacionalnih institucionalnih sistema i probleme koji se javljaju u određenim zemljama, na obuku treba gledati kao nešto što je od suštinske važnosti u smislu neophodnosti unapređenja ne samo znanja i vještina onih koji se nalaze u javnoj sudijskoj službi već i za samo funkcionisanje takve službe.

    Značaj obuke sudija se prepoznaje u medjunarodnim instrumentima kao što su Osnovni principi UN o nezavisnosti sudstva, usvojeni 1985, tekstovi Savjeta Evrope usvojeni 1994 (Preporuka No. R(94) 12 o nezavisnosti, efikasnosti i ulozi sudija) i 1998 (Evropska povelja o Zakonu o sudijama), a na to se poziva i u Mišljenju No. 1 CCJE-a, stav 11.